That Real Live Sh​*​t

by iLL University

/
  •  

1.
2.
03:54
3.
03:29
4.
5.
6.
03:47
7.
04:24
8.
05:07
9.
10.

credits

released 28 October 2013

tags

license

all rights reserved

feeds

feeds for this album, this artist

about

iLL University Virginia Beach, Virginia

iLL University is a duo featuring Michael “iStayJammin” Parker and Jesse “Blaque Plaque” Chalmers Jr.. Cousins by blood, yet brothers by way of domination, their collaborative efforts enable them to deliver soul music with a dab of old school and an abundance of flavor. ... more

contact / help

Contact iLL University

Download help

Track Name: That Real Live Sh*T
(Intro: J Dilla)
That Real Live Sh**
Before we get this started let me explain it
That Real Live Sh**
For my real n****s only
Dj's that play That Real Live Sh**
You wanna bounce in your whip with
That Real Live Sh**
Sound like its straight from the muh'f****n cassette
That Real Live Sh**
Let's do it

(Verse: iStayJammin)
iStayJammin
And I ain’t lying when I tell you I’m truth doe
Bananas on the beats you ain’t seeing me if you was D.K., Schrute doe
I’m in the major leagues, you balling junco
You a featherweight I’m moving heavyweight…sumo
I heard ya pseudo rhymes…chill
I’m as potent as you snorting the quotient of 20 vicodin pills
With ya boys even if you had divine skills
I’m Hanzo sharp, you still thinking time heals?
Everything I spit should be illegal
Everything I spit should be through needles
I’m focused destroy this opus and if its showbiz
Y’all pay me my money in cash I’m Don Cheadle doe
Not in the same tier,
We can both be champs not in the same year
Underrated cuz my name shit I’m used to hate
Cuz I’m over they head like that bitch that I used to date
I’m getting doper like the sticky man
Kick a rhyme I’m Fei-long you Hibiki Dan
In a line I’ll destroy a loop
When it’s beef show me the cabbage I boil soup
If you hot then I’m the boiler room
You old milk you gon spoil soon
I’m dynamite on these Looney Tunes
And everything I spit is heron
From here on out, I’m deading frauds like Enron
Ahead of the game getting my next gen on
720 get ya spin on

(Blaque Plaque)
She name me Jesse Chalmers Jr.
Together wit Jammin a Goode union
Recognize the fire, no fumes when they burn up
Steady risen devising a rhyme scheme
Analyzing the scene to properly help you turn up like
Speaker knobs the boi in ure speaker box
Supplyin the love below
In a room full of hoes
I mean.... Bad bitches that's so fine
I'm inclined to bring em my bad intentions
Baby I got ambition not to mention the Steeze 100 like Football fields
Baby we tryna run this
Outta the gun field general they standin wit arms against they shoulder like they bout to try saluting or sumn
Honor myself, call me the greatest or call me the best
There's no debating or hatin because I slaughtered the rest defected
yes u guessed it, I'm so invested
I'm so intrestin I'm so injected
That people try to cypher the liquid so they can sip it but its so protected
It's magnetically shielded wit ohms circulating the building at low frequencies that ain't detected...
That's real Itish proper wit no blemish
Hear me ya bish
Tell If u fuckin wit style say word
Then turn me up and put ya hands
Sky like hallelujah ... can I get a amen testify...say word
Too many rapper 2 many clichés
Too many fraudulent acts saturatin the game
Too real ... Sick and it's too iLL
UniVersity schoolin these niggas without a deal
Track Name: She Said...
She Said…

(Hook)
She said she wants me…
She said she loves me…
But I don’t know I don’t know I don’t know
She said she needs me doe!!! Can’t keep me out her mind
Sent me the invite “The doors unlocked come inside”
When I arrived She drop her blouse, and fell to her knees
She said “He don’t get the cream like you do please”

(iStayJammin’)
You been running through my mind all day I should get you a podiatrist
Dope, you da drug prescribed by my psychiatrist
Whoa…that flavor I could never get off my taste buds
I want to keep it classy, but you da freak who unleashed my depraved love
From them chains and put me back in them chains
You like me feeling constrained
You feel ashamed can’t hide the excitement in your voice
Shit…can’t hide the fact that ya panties is moist huh?
No disrespect but them other dudes is fickle
They’d never get the picture, pixel, they never peeped the signals…
Kissing yo inner thighs makes you crippled
It tickles been awhile since you had real pickle… no dill doe
I’ll give you Seven pounds no Will doe…
Get as loud as you want fuck the neighbors they will know
Fiending another dose yeah them silhouettes haunt me
I need a refill Doc I’m having withdrawals cuz She said she wants me

(Hook)
She said she wants me
She said she love me… But I don’t know I don’t know I don’t know
She said she needs me doe!!! Can’t keep me out her mind
Sent me the invite “The doors unlocked come inside”
When I arrived She drop her blouse, and fell to her knees
She said “He don’t get the cream like you do please”

(Blaque Plaque the Plague)
You been running through my mind all day I should get you a podiatrist
You’re the drug prescribed by my psychiatrist
Forgot to tell me the signs of an OD
I’m tripping like flight attendants but shawty she into traveling
Say she only dribble on my dick and so I let her
Play magician Pull a trick give me knowledge thought I’d never watch
You turn into a bitch but you did it won’t show me something new
Reappeared don’t get stuck this way forever
Cuz I’m tryna shift in this cycle of love n lust
For her body, her body hot in the summer Cold in the winter
Her winter chilling my summer till I’m good
She Chill in my summer naked and love on my body until I’m good
She in my mind I’m in her skin
We intertwine in the sheets she erupts saying its mine.
Holdin on to these feelings by her butt
Probably most of the reason I think a nigga fallin in love

(Hook)
She said she wants me
She said she love me… But I don’t know I don’t know I don’t know
She said she needs me doe!!! Can’t keep me out her mind
Sent me the invite “The doors unlocked come inside”
When I arrived She drop her blouse, and fell to her knees
She said “He don’t get the cream like you do please”
Track Name: I Don't Know
I don’t know why the fuck I’m fucking with you x4

(iStayJammin)
I don’t know why the fuck I’m fucking with you
Every time I’m bout to hit there’s always something with you
Baby daddy drama interrupting the mood
Ugh, tear after tear reconstructing the groove
I swear, you steady broken like a lemon
Women, you can’t live with em you can’t get in em
Yeah you look fat in them jeans that don’t matter to me doe
Cuz all I want you to do is to lose that denim
Just stringing me along to you move back with em
I’m sending all the wrong signals
You putting on a strong vibe
T-Shirts and some knee highs
Them long thighs leaking the secret to what your thong hides
But you hit me with some misdirection
Stroking my ego, Stroke this erection
Or I’ma get to stepping what you call me for
At 2:47 plus I work in the morn’ nahimsayin

I don’t know why the fuck I’m fucking with you x8
You doe You doe

(Blaque Plaque)
Maybe it's cause she light skinned
She thick and her body is so Inviting
Or I was blind by the way that pussy twerk
In my lap with the proper persuasion to make it work
Steady callin me up to complain
But swear she ain't bitchin or trippin naw...
She don't want me n chains.. Naw
She ain't tryna take the wheel wit a eye on my dollars
Takin a toll on my wallet n change tryna change a brotha
Into another dude
erase or rearrangexe a brother like I'm another fool
Face it she deranged or sumthin
She strange or something, Insane or sumthin
Give her a bumper try and keep her in her lane or sumthin
All that rift raf pluckin my last nerves
And that random chit and chat only makin it worse
I hopin u get back what u feel u deserve
I'm takin my shit back and kickin u to the curb

I don’t know why the fuck I’m fucking with you x8
You doe You doe
Track Name: The D.O.E.tro
https://www.youtube.com/watch?v=1P0yfq2wDvU
Track Name: Dominance.Over.Everything
(Blaque Plaque)
16 bars and I'm puttin it on my back doe
16 bars and I'm puttin up on this track doe
16 bars that I'm orchestrating with proper precision that's
16 bars puttin us on the map doe
16 bars I'm swingin 'em at yo jaw
Wit Kendrick control theory I'm comin fa all of y'all doe
U not tuff... I jack and u gettin fucked up.
stun yo team leavin they coincidence hella bent doe
Watch em back pedal I dropped em look at em gravel
while I revel in myself cause my dominance evident doe
God flow my talent is heaven sent
What a blessing fa u to witness. My dominance prevalent doe
One of the top 5 ever to be alive doe
Say that u that high swear that that turkey jive doe
Say that u that high we tellin you that you lying through yo teeth
It's obvious you couldn't handle the beef doe
you couldn’t handle the beef doe
you couldn’t handle the beef doe

(Hook)
Doe!
Doe!
Doe Doe Doe
Doe!
Doe Doe Doe
Doe!

(iStayJammin)
iLL University doe nobody equal
I got the coldest bars, but drop the hottest fecal doe
On the fucking ground in the fetal doe
I repeat doe strapped nigga, iStayJammin heat doe
Emcees like hoes tryna jock a nigga steeze doe
Kim Kardashian, Queen Bee flow…doe
Hope y’all came with a deep throat doe
That white Taurus roll like a steam boat doe…
You couldn’t hang if you bring rope doe
For 16 250 promethazine dope doe
We fall off that’s what they hoping doe
But if it’s green I’ll insure you we quoting doe
Why lie doe? This shit for you to bump in your ride doe
For them night time maneuvers down on I-25 doe
I’m steady making music that I’m ready to die for
Y’all repping 2 states when we getting a live show?
Doe
Track Name: iLLaSoul
iLLaSoul

(Blaque Plaque)
It's all hail to The lord
Yeah fuck it I be that boy
On that ill vibe
Tip-pin and toein bringing the noise and uh
Any minute we gone light up your city to blaze
When we hit u with that back - n- forth u love It's soul swagga
So cold sharper than daggers
When we throw it we cut in these bitches deep (how we do dat)
Give me a moment to show it and then I'll known I'm one of the illest niggas that u could see ( holla tru dat)
The crowd hype and these ladies bad as a bitch
Clutchin the mic grabbing my dick rappin like 4 rolled serans
Got me thinkin if bangin her road trippin when I swerve on her curves in the back of my 4 door sedan
Now tell me if you want that baby
Then tell me if she want that too
Cause a menage is the perfect way to get started in the center of this bitch like Shaq when I hit her wit illasoul

(Hook)
When I hit her with that illa soul cause Shawty know we got that illasoul

(Blaque Plaque)
Shawty tell me what yo name is
Then tell me Just tell me just what yo aim is
Come colder like u tryna get me off with a flick
Then I'll rebuttle wit dick that'll make u famous
Now it don't take gabby douglous to flip to language
And it don't take John madden to peep what game is
So understand the result of the master plan is fa u to prove it to me cause it matters how good to brain is
And it matters the way that u flaunt it
Specialize in u makin me want it
Specialize in pilaties
N Leg n get a leg up faster to make yo head rush
Yoga pose it and hold it a moment
A proponent of flow and I own it
Oughta know it'll show when I'm on it
Show her Jon in a minute she Jonesin in fa this bones
But ima wrestle with money
Another dolla makin her holla when I hit her wit illasoul
Track Name: Nite & Day
(Blaque Plaque)
Some days my clouds hang low
Some months the wind just blow
Some years the sun don't shine
Sometimes the rain keeps fallin and a nigga need to cop an umbrella but keep it cautious cause them bills spend quick
And it's kinda like my life ain't shit man
And I might just quit man
Cause it ain't suppose to be like this
I'm suppose to have rims when I whippin..
Somethin meaner than a Beamer
Got me leaning on the baddest bitches but naw
I just hope I get a show
And a chance to function wit wack niggas just to stay in the know
And my gurl say she leavin so i guess a nigga caught up in delusions while I'm losing
Lookin like I need solutions and so
I leave myself gaspin for air
Hit the chronic till I'm all gassed up
Try to write somethin

(Hook)
Feels like night and day
(Feels like night and day while I'm watching time pass away
Like the pain just went away
(Its like the pain went away, now the only thing I got to say is)
It feels like night and day
Day and night
You know I long for you in different ways
(And I can't be without you for a second I'm confessing)

(Blaque Plaque)
Some days my sky glow grey
Some months the ground won't break
Some years the storm won't cease
Sometimes weeks feel like forever and forever's long enough without the time feelin strange so this moment has me strangled...
I guess i need an angel cause today is all I got.. Tryna take a different angle to that mansion in the sky
Tomorrow isn't promised any second I could die
And I ain't marked my turf on this earth
This tie around my neck is like a hazard how it lurks
Sorta like a silhouette the way she missin when I'm hurt
Said she'd be back boo... Fuck that bitch I'll be back too
I ain't hangin around
I turn my frown upside down
Hit the chronic til I'm all gassed up
Try to write somethin

(Hook)
Feels like night and day
(Feels like night and day while I'm watching time pass away
Like the pain just went away
(Its like the pain went away, now the only thing I got to say is)
It feels like night and day
Day and night
You know I long for you in different ways
(And I can't be without you for a second I'm confessing)

(iStayJammin)
Hit the chronic till I'm all based up and try to write something

Another replay I'm stuck on
Fuck this band is what I'm up on
No disrespect cuz I got love for em (I love y'all)
But it's bigger than that
Why not do these dead end shows cuz it's bigger than rap
Heard I had an ego how you figuring that?
What the fuck does he know? And y'all listened to that?
I only aimed for the stars pull the trigger and blast
But considering facts
I never claimed to be celeb, y'all remembering that?
The rose that grew in concrete, I was feeling the trap
If I could spread my wings I could fly south of the map
But, instead they were chopped and I was ostracized
Fuck it doe I won't apologize
For believing in us like it was prophesized
Fuckin shame I ain't want to be monopolized
So don't pass go head straight to jail
Fuck that 200 you ain't making bail
This looks like heaven but we safe in hell
Take it all but my soul that ain't for sale uh

(Hook)
Feels like night and day
(Feels like night and day while I'm watching time pass away
Like the pain just went away
(Its like the pain went away, now the only thing I got to say is)
It feels like night and day
Day and night
You know I long for you in different ways
(And I can't be without you for a second I'm confessing)

Some days it won't go right
Some months it all goes wrong
Some tears I just can't fight
But life goes on
Track Name: Love Sh*t
(Blaque Plaque)
It’s like when been stuck on replay
Tipping over the edge it’s the only part we get to see play
Lately she been ranting on that he say she say
Shit that I couldn’t buy if it was sold on eBay
Caught up in the cycle we stay
Dealing with all this drama in my life
Like I fuck with DJ’s
Knowin... Damn well shit ain't gon ever change
It's tearin me apart .... Yet I give her my heart and drop a hundred off
I'll take that as another loss
Like its weight the way that she tryna run it off
Tryna come across to u this is where u need to be
Couldn't spell that clearer if I'm Akeelah then I guess you're in luck
Cupids bullets were ducked like daffy ducked like damn
You're a hell of an athlete
Maybe I shouldn't have ever..... Taken aim at her
Ya average joe she lookin to go pro and so now I'm reaching to u
Ya fantasies
I'll leave u with memories of u callin her similes
How she kinda like life liquid the way that she feelin me willingly wetter than water when we cut like a knife wit it I guess
She never really wanted my best
Everything is a game now like its some sorta test
I don't know... Any answers shit be stressin me out doe
Playin the blame game to try and figure it out though then...
We begin replaying the same sequence
The whole weekend she tweekin for no reason
Bout why u always watching games n stuff
And me and Shelly agree u haven't changed enough...
U and Shelly fuckin my girl up
U and Shelly gon fuck yo world up
Any second I'm bout step off
So in a second you bout to look lost
We went from daydreaming and makin nookie in public
To old grudges... Mute feelings... No touching
Fuck for better or for worse
Can't handle all these curves
Gettin on my nerves
Got me thinkin that this love shit fa the birds

(Hook)x2
Let me tell you a little about this love shit
This love shit you love it
Nothing could go above
Drug can't get higher then love gets
For a minute feeling perfect
Before your could get you love sick
You loved it this Love Shit
Love will leave alone so it's best you be careful who you fall in love with
Love with

(iStayJammin)
This ain’t no joke
You either go home or go broke
In this game of love the winner is the first one dead
Guess I’m in another stalemate instead yo
It’s like we been stuck on replay
Tipping close to the edge we’re a fuck you away from d-day
“Shameeka saw you with” Look I don’t care what she say
Since Craig dipped she been cock block Dikembe
Pardon my French but Fuck you hoe…
Me being with you is too destructible
Is what I’m hearing and I shouldn’t take it personal?
What I love about us is we’re dysfunctional…Perfect
Back relying upon verses
Trapped in red margins, blue lines for the cursive
Couldn’t control the urges, now you feeling worthless
But even the unsinkable succumbed to the surface
Me being coercive…no
Every fight we done had it was worth it doe
Every night in my pad…I wound up hurting
And the Word around town you rebound like Perkins
I got demons nesting in my soul I can’t Russell
I know I’m in shit I can’t shovel
No one said loves all kisses and snuggles
More like wishes and struggles, white flag or knuckles
So I ask, Is my heart broke enough?
Got your revenge can go back to us?
Tell all your friends they can go back to sluts
Can’t face this world alone will you come back me up?

(Hook)x2
Let me tell you a little about this love shit
This love shit you love it
Nothing could go above
Drug can't get higher then love gets
For a minute feeling perfect
Before your could get you love sick
You loved it this Love Shit
Love will leave alone so it's best you be careful who you fall in love with
Love with

(Outro)
It’s like when been stuck on replay
Tipping over the edge it’s the only part we get to see play
Lately she been ranting on that he say she say
Shit that I couldn’t buy if it was sold on eBay
Caught up in the cycle we stay
Dealing with all this drama in my life
Like I fuck with DJ’s
Knowin... Damn well shit ain't gon ever change
It's tearin me apart .... Yet I give her my heart and drop a hundred off
Track Name: Don't Nobody Care
(iStayJammin)
I remember when I was first rhyming I couldn’t wait to get a signing
9 years later my only worries are surviving
9 years prior my only focus was the diamonds
These last few months I Just hope my mans striving
To get through his afflictions
The monkey on his back
Got a monkey on his back that’s a true addiction
And these days your only cure is a new prescription
White lighters Stevie peeped me to the superstition
I can’t even look forward to the future that’s ahead of me
When all my peers are doped up on ketamine
Coke was the first step run for amphetamines
Oranges and blues, they even flavored like jellybeans
Nightmare on every street it’s a scary thing
Drugged and dragged out like Tyler Perry Scenes
I grew up and realized after all
Happy endings are empty Guinness and Adderall

(Hook)
It’s no surprise you don’t hear bout us
Cuz don’t nobody care about us
So we dope till there is no us
Cuz them lies that we still don’t trust
Cuz don’t nobody care about us
But that’s a lie cuz I care about you
That’s a lie cuz I care about you

(Blaque Plaque)
I remember when I was first rhyming
Couldn't wait to do a signing
9 years later Manzielin ain't that compelling
And my man got 9 years cuz of priors
9 years of an outlook viewing through barbed wire
My shoulders hold the weight of the world.. That's no lie and
My heart got heavier when my step pops died and
Couldn't stand the thought of my moms crying
Tears turn to puddles of pain…I make rain
So the world can't notice the pool of agony we dive in
Tryna bottle up these feeling maybe that's the reason
Coke was the first step
Ran for amphetamines
Sippin codeine cups hoping my mood lean
Back to bullshit soon at as I witness sober scenes
She left even knowing I gave my everything
Is everything so pardon my education
Keep yo opinion that bullshittin and faking

(Hook)
It’s no surprise you don’t hear bout us
Cuz don’t nobody care about us
So we dope till there is no us
Cuz them lies that we still don’t trust
Cuz don’t nobody care about us
But that’s a lie cuz I care about you
That’s a lie cuz I care about you
That's a lie cuz I care about you
Track Name: Ups & Downs ft Lauren K
(iStayJammin)
I remember when I was first rhyming I couldn’t wait to get a signing
9 years later my only worries are surviving
9 years prior my only focus was the diamonds
These last few months I Just hope my mans striving
To get through his afflictions
The monkey on his back
Got a monkey on his back that’s a true addiction
And these days your only cure is a new prescription
White lighters Stevie peeped me to the superstition
I can’t even look forward to the future that’s ahead of me
When all my peers are doped up on ketamine
Coke was the first step run for amphetamines
Oranges and blues, they even flavored like jellybeans
Nightmare on every street it’s a scary thing
Drugged and dragged out like Tyler Perry Scenes
I grew up and realized after all
Happy endings are empty Guinness and Adderall

(Hook)
It’s no surprise you don’t hear bout us
Cuz don’t nobody care about us
So we dope till there is no us
Cuz them lies that we still don’t trust
Cuz don’t nobody care about us
But that’s a lie cuz I care about you
That’s a lie cuz I care about you

(Blaque Plaque)
I remember when I was first rhyming
Couldn't wait to do a signing
9 years later Manzielin ain't that compelling
And my man got 9 years cuz of priors
9 years of an outlook viewing through barbed wire
My shoulders hold the weight of the world.. That's no lie and
My heart got heavier when my step pops died and
Couldn't stand the thought of my moms crying
Tears turn to puddles of pain…I make rain
So the world can't notice the pool of agony we dive in
Tryna bottle up these feeling maybe that's the reason
Coke was the first step
Ran for amphetamines
Sippin codeine cups hoping my mood lean
Back to bullshit soon at as I witness sober scenes
She left even knowing I gave my everything
Is everything so pardon my education
Keep yo opinion that bullshittin and faking

(Hook)
It’s no surprise you don’t hear bout us
Cuz don’t nobody care about us
So we dope till there is no us
Cuz them lies that we still don’t trust
Cuz don’t nobody care about us
But that’s a lie cuz I care about you
That’s a lie cuz I care about you
That's a lie cuz I care about you